Testování elektrobusů v MHD v Brně

15. 7. 2013 (15.7.–11.10.2013)


nej...

Česká republika
vůbec první testování elektrobusu Siemens-Rampini


charakteristika

DPMB bude testovat tři různé typy autobusů na elektrický pohon.
Nejdříve v červenci vyzkouší osmdesátimístný litevský elektrobus značky AMZ, poté v srpnu vůz českého výrobce Stratos s kapacitou 29 osob. Třetí typ elektrického autobusu od firmy Siemens zapůjčil pro testování v Brně vídeňský dopravní podnik.
Vůz Siemens-Rampini vyjede do ulic od 7. do 11. října v době konání Mezinárodního strojírenského veletrhu a jeho jízda bude českou premiérou.


zajímavosti

Elektrobus Siemens-Rampini má schopnost dobíjet se z trolejové sítě. Může se tak využívat i energie, kterou trolejbusy nebo tramvaje vyrábějí jízdou z kopce a která se vrací zpět do trolejového vedení. Dnes se tato energie, pokud ji nespotřebuje jiné vozidlo jedoucí ve stejném směru tratě, maří v brzdových odpornících vozidla. Dobíjení by v praxi vypadalo tak, že po dojezdu by elektrobus na některé z točen vysunul tyčové sběrače a během asi 15 minut baterii dobil.


poznámka

DPMB sleduje již delší dobu vývoj elektrobusů, při současném testování bude klíčová reálná dojezdová vzdálenost v kopcovitém terénu města. Právě ta byla před dvěma roky malá na to, aby podnik do nákupu těchto ekologických vozidel investoval.
První elektrobus v ČR nasadil do provozu Dopravní podnik Ostrava v srpnu 2010. Šlo o vůz českého výrobce SOR Libchavy s názvem SOR ENB 10.5. Za jeden prototyp ostravský podnik zaplatil 11 milionů korun, dnes v Ostravě jezdí čtyři tyto elektrobusy.
Brněnský dopravní podnik by chtěl případně elektrobusy používat na trasách, kde není po celé délce nataženo trolejové vedení. Kombinoval by tak ekologickou a ekonomickou výhodu trolejbusů a tramvají, přitom by nemusel speciálně upravovat silnici.



události

21. 6. 2011
Testování elektrobusu v ulicích Brna


Menš


Aktualizováno: 24. 06. 2018