Zahájení elektrického provozu na železniční trati z Hlavního nádraží přes Chrlice do Vyškova

30. 6. 1995


místo

brněnská nádraží (Hlavní, Chrlice)


charakteristika

Na jednokolejné trati z Brna do Přerova byl zahájen provoz vlaků s elektrickými hnacími vozidly.


zajímavosti

Úsek z Brna do Vyškova byl z celé trati Brno - Přerov elektricky zprovozněn jako poslední. Slavnostní zvláštní vlak R 33400 Ostrava - Přerov - Brno byl veden elektrickou lokomotivou 363.017. Z Vyškova do Brna vlak řídil strojvedoucí Tomek spolu s instruktorem Hopjanem, oba z brněnského depa.


poznámka

O elektrizaci celé tratě z Brna do Přerova bylo rozhodnuto v roce 1990.
Práce na elektrizačních úpravách tratě mezi Brnem a Vyškovem započaly v říjnu 1993.



události

4. 10. 1996
Zahájení elektrického provozu na železniční trati z Hlavního nádraží přes Černovice a Slatinu do Holubic 30. 8. 1869
Zahájení pravidelné dopravy na železniční trati Brno - Přerov


stavby

Hlavní nádraží
Nádražní 1/418



tsch


Aktualizováno: 27. 06. 2018