most tramvajové dráhy

ulice

Veletržní


území

Brno-Staré Brno


stavební vývoj

Poválečné obnovení provozu brněnského výstaviště se odrazilo také v rozšíření a modernizaci městské hromadné dopravy, která měla spojit areál výstaviště s centrem Brna a s hlavním nádražím. Kolejiště směrem k Mendlovu náměstí vedlo až do roku 1965 kolem brněnského pivovaru, poté byla tramvajová dráha z této části přemístěna na dnešní ulici Veletržní.
Spojení původní trati v ulici Hlinky a nově zřízené dráhy v ulici Veletržní a také celkové zrychlení dopravy zajišťuje železobetonový most klenoucí se nad silniční komunikací navržený architektem Františkem Kočím (statika ing. Vaňous), jehož unikátní předpjatá železobetonová konstrukce se klene mírným výškovým a výraznějším půdorysným obloukem.
Délka mostu je 60m, šířka 9,1m. Slouží výhradně městské kolejové dopravě a je považován za vůbec první takto řešený obloukovitý most v Evropě.


prameny, literatura


stavby

Brněnské výstaviště
Výstaviště 1/405


městská část

Brno-střed


objekty

Komunisté
sochařská realizace: Mendlovo náměstí 0/04



autor

Lk