Zahájení provozu mimoúrovňové křižovatky Hlinky v Brně

28. 6. 2007


ulice

Hlinky


charakteristika

Hlavním objektem celé stavby je přemostění ulic Bauerova–Žabovřeská a vytvoření mimoúrovňové křižovatky s ulicemi Hlinky a Pisárecká. Spodní úroveň tvoří tři větve VMO, horní úroveň pak slouží k propojení ulic Hlinky–Pisárecká a přes rampy se napojuje na VMO.
Nově vznikl plynulý průjezd z Pražské radiály do Žabovřeské ulice. Čtyřpruhová trasa VMO měří celkem 850 metrů, větev na Žabovřesky je vedena v třípruhovém, 303 metrů dlouhém tunelu. Důležitou součástí stavby je také nová trasa tramvaje dlouhá 129 metrů, která se mimoúrovňově kříží s ulicí Hlinky (trasa je vedena podjezdem v délce cca 70 metrů, ve kterém jsou nové, architektonicky zajímavě řešené tramvajové zastávky - tato část stavby byla uvedena do provozu již v prosinci roku 2005).


zajímavosti

Před spuštěním provozu si křižovatku Brňané mohli prohlédnout během dne otevřených dveří, který připravily Skanska DS a OHL ŽS na sobotu 23. června 2007 od 9 do 17 hodin.
Jako první plně zprovozněnou křižovatkou neprojel žádný z Brňanů, ale automobil s polskou poznávací značkou.


prameny, literatura

Www stránky

"Skanska"


události

23. 6. 2007
Požehnání největší mimoúrovňové brněnské křižovatky Hlinky 8. 12. 2003
Zahájení stavby mimoúrovňové křižovatky Hlinky v Brně


městská část

Brno-střed


autor

Jis

img6585.jpg

Stavba mimoúrovňové křižovatky Hlinky v Brně.
Foto z archivu společnosti SKANSKA poskytl pan Verner, děkujeme.

Stavba mimoúrovňové křižovatky...

img6586.jpg

Stavba mimoúrovňové křižovatky Hlinky v Brně.
Foto z archivu společnosti SKANSKA poskytl pan Verner, děkujeme.

Stavba mimoúrovňové křižovatky...

img6587.jpg

Mimoúrovňová křižovatka Hlinky v Brně.
Foto z archivu společnosti SKANSKA poskytl pan Verner, děkujeme.

Mimoúrovňová křižovatka Hlinky v...