Estakáda nad maloměřickým nádražím

charakteristika

Mostní konstrukce je součástí vznikajících částí Velkého městského okruhu Tomkovo náměstí a Rokytova. Její výstavba vyjde celkem na 2,4 miliardy korun. Investory se staly statutární město Brno a Ředitelství silnic a dálnic. Dokončení stavebních prací, které započaly v roce 2021, je plánováno na konec roku 2024. Stavbu provádí firma Metrostav DIZ s.r.o.


území

Brno-Židenice


nej...

Brno: nejdelší silniční most


zajímavosti

Po dokončení zůstane jedno rameno estakády zaslepené. V budoucnu by pak mělo být napojeno na Vinohradský tunel, jehož ražba je teprve v plánu.


stavební vývoj

Hlavní část estakády tvoří dva samostatné stavební objekty, a to most levý a pravý. Jedná se o předepjatou jednotrámovou a dvoutrámovou konstrukci s náběhy a horní mostovkou. Celková délka přemostění, které mimoúrovňově kříží ulici Karlovu, maloměřické seřaďovací nádraží, areál autoparku AČR Svatoplukova a Kulkovu ulici, je 515 metrů. Dosahuje výšky více než 18 metrů, hloubka ukotvení pilotů sahá do 30 metrů. Rozpětí jednotlivých polí se pohybuje od 32,5 po 49,3 metrů. Celkem se most skládá z 38 montážních dílů. Připojovací rampy mají délku 461 metrů, protihlukové stěny 950 metrů.




městská část

Brno-Židenice


události

18. 8. 2024
Dokončení VMO Tomkovo náměstí a Rokytova 16. 8. 2024
Den otevřené estakády a tunelu VMO Tomkovo náměstí a Rokytova 9. 9. 2023
Den otevřené estakády


autor

PeDro