Trasy tramvajových linek v Brně roce 1924

27. 10. 1924


charakteristika

Koncem roku 1924 bylo v provozu stále 5 linek, jejichž průběh se ale oproti stavu z roku 1913 mírně změnil. Jednak došlo (23. 5. 1915) k záměně konečných stanic linek č. 3 a 4 (Zábrdovický most a Jatky) a dále pak byla linka č. 3 v obou směrech prodloužena, v Maloměřicích končila u ulice Valchařská a v Žabovřeskách došlo k prodloužení až po ulici Tábor.


zajímavosti

Označení tramvajových linek čísly:
Linka č. 1: Pisárky - Mendlovo náměstí - Václavská - Nádrží - Malinovského náměstí - Semilasso.
Linka č. 2: Ústřední hřbitov - Mendlovo náměstí - Šilingrovo náměstí - Dominikánská - náměstí Svobody - Malinovského náměstí - Cejl - Zábrdovice.
Linka č. 3: Valchařská - Husovice - Cejl - Malinovského náměstí - náměstí Svobody - Moravské náměstí - Konečného náměstí - Tábor.
Linka č. 4: Jatky - Nádraží - náměstí Svobody - Moravské náměstí - Masarykova čtvrť.
Linka č. 5: Komárov - Zvonařka - Nádraží - náměstí Svobody - Moravské náměstí - Drobného.


prameny, literatura


události

1. 5. 1932
Trasy tramvajových linek v Brně v roce 1932 21. 1. 1915
Prodloužení tramvajové trati po ulici Veveří 11. 3. 1913
Označení tramvají v Brně linkovými čísly 31. 12. 1903
Počet linek elektrické dráhy v Brně


autor

PeDro

img33978.jpg

Plán elektrické pouliční dráhy v roce 1918. Zdroj: Butschek A. a kol., 100 let elektrické pouliční dráhy v Brně 1900-2000, s. 119. Ústí nad Labem, 2000.

Plán elektrické pouliční dráhy v...

img33979.jpg

Plán elektrické pouliční dráhy v roce 1930. Zdroj: Butschek A. a kol., 100 let elektrické pouliční dráhy v Brně 1900-2000, s. 120. Ústí nad Labem, 2000.

Plán elektrické pouliční dráhy v...