Velký městský okruh Brno
Velký městský okruh (VMO) Brno, jehož výstavba postupně probíhá od 90. let 20. století, je projektován jako čtyřproudová rychlostní komunikace I. třídy s mimoúrovňovým křížením, jenž prochází městskými částmi mimo centrum města. Ze stavebního hlediska se jedná o náročný projekt, který je rozdělen do několika samostatných staveb v jednotlivých úsecích, jež se nacházejí v různých fázích přípravy, stavební realizace či dokončeného díla. Mezi první zrealizované stavby patří Husovický tunel uvedený do provozu v roce 1998.
okres Brno-město
Výstavba VMO je dlouhodobým projektem, který má vést k významnému odstranění dopravní zátěže a který umožní nejrychlejší spojení vnějších i vnitřních městských částí a blízkého okolí města. Nadto je funkčně napojen na dálniční síť formou radiál na Prahu, Vídeň, Bratislavu, Ostravu a Svitavy.
Sektory a úseky VMO:
1. Severozápadní:
- Žabovřesky
- Královo Pole.
2. Severovýchodní:
- Brno-sever
- Židenice.
3. Jihovýchodní:
- Černovice
- Brno-jih.
4. Jihozápadní:
- Bohunice
- Pisárky.
Lesnická - silniční most
Estakáda nad maloměřickým nádražím
Pisárecký tunel
Bítešská
Královopolský tunel
Dobrovského
Husovický tunel
Provazníkova
18. 8. 2024
Dokončení VMO Tomkovo náměstí a Rokytova
16. 8. 2024
Den otevřené estakády a tunelu VMO Tomkovo náměstí a Rokytova
PeDro
Máte více informací?
Napište nám, prosím. Děkujeme.