Orlí pero - silniční most nad dálnicí
ulice
charakteristika
Most se nachází nad dálnicí D1 těsně před odbočením do Brna, jedeme-li od Prahy. Konstrukčně jde o spojitý nosník o dvou polích s kyvnou šikmou vnitřní stojkou. Nosník je skříňový, o šířce 3,4 metru a proměnné výšce od 1,3 do 2,4 metru. Ve svém důsledku proto stavba působí asymetricky. Délka přemostění činí 56,5 metru a pohybuje se až 8 metrů nad terénem.
území
Brno-Bosonohy
vznik
1975
stavební vývoj
Most projektoval Ing. F. Mendel, průkopník předpjatého betonu a autor řady dalších mostních projektů, mj. pro Jundrov, Pisárky, Bílovice, Rohatec, Žilinu či Nitru. Most byl postaven v roce 1975 za 1,2 miliony tehdejších Kčs.
MJ
Máte více informací?
Napište nám, prosím. Děkujeme.
Aktualizováno: 29. 12. 2019