Internetová encyklopedie dějin Brna

Počátek stavby Kounicových kolejí

Počátek stavby Kounicových kolejí


  • 26. 6. 1922 


  • ulice

    Králova

  • číslo orientační

    45

  • katastr

    Žabovřesky


  • charakteristika

    V roce 1916 spolek „Kounicovy studentské koleje českých vysokých škol v Brně“ zakoupil pozemek v Žabovřeskách v trati zvané Vinohrádky.
    O zahájení stavby rozhodl spolek na své valné hromadě 5. března 1922. Soutěž o zadání dodavatele vyhrála již tradičně pražská firma „V. Nekvasil“ za obnos 5 598 434 korun československých a šest haléřů. Celkový rozpočet na stavbu činil sedm milionů korun.
    Projekt vypracoval Karel Hugo Kepka. Stavba byla do zimy pod střechou. V roce 1923 probíhaly vnitřní práce, zajišťovalo se vnitřní vybavení a nabíral se i personál, který se měl o studenty starat.
    Dne 4. listopadu 1923 byl k budově připojen vodovod a hned následující den se do budovy nastěhovalo prvních sto studentů.
    Koleje tvořily v době jejich postavení dvě třípatrové budovy, v nichž bylo celkem 182 jedno, dvou a třílůžkových pokojů pro 504 studenty. Měsíční poplatek pro studenty činil 40 až 100 korun.


  • prameny, literatura


  • události

    13. 9. 2001
    Slavnostní otevření Kounicových studentských kolejí VFU Brno 24. 5. 1925
    Oslavy 25. výročí založení české techniky a oficiální předání budovy Kounicových kolejí do užívání


  • osoby

    Karel Hugo Kepka
    autor projektu Vladimír Novák
    zasloužil se o výstavbu kolejí


  • stavby

    Kaunicovy studentské koleje
    Králova 45/643


  • městská část

    Brno-Žabovřesky


  • související odkazy

    mapa


  • autor

    MJ


Aktualizováno: 08. 07. 2018