Internetová encyklopedie dějin Brna

Zahájení provozu tramvají do Štefánikovy čtvrti

Zahájení provozu tramvají do Štefánikovy čtvrti


  • 3. 7. 1949 


  • ulice

    Merhautova


  • charakteristika

    Nová dvoukolejná trať o délce 1,5 km byla vedena od odbočení tratě linky č. 9 na křižovatce Merhautova – Jugoslávská ulicí Merhautovou až před tehdejší terénní zářez tišnovské železniční tratě. Zde byla vybudována jednokolejná smyčka s odstavnou kolejí.
    Po trati byla vedena linka č. 5 s trasou Štefánikova čtvrť – Juliánov.


  • zajímavosti

    Na trati byly tehdy otevřeny čtyři mezilehlé zastávky: Těsnohlídkova, Trávníky, Venhudova a Provazníkova.
    Potenciálnímu pokračování tratě směrem k Písečníku bránil provizorní dřevěný most přes zářez tišnovské dráhy.


  • městská část

    Brno-sever


  • autor

    Fl, jmb


Aktualizováno: 29. 06. 2018