Slavnostní zahájení plavby na nové lodi Kyjev

2. 9. 1961



nej...

Brno
poslední dvoupalubová loď, vyrobená pro Brněnskou přehradu přímo v bystrcké loděnici (jejím dřevěném hangáru)


charakteristika

Hladinu Brněnské přehrady tato loď brázdila v letech 1961–1993. Kyjev spolehlivě sloužil plných 28 plavebních sezón.
Tato loď byla poslední dvoupalubovou lodí, která se dočkala rekonstrukce, a to až v letech 1990–1992. Z původní lodě však zůstal pouze trup, nástavba byla postavena nová. Zároveň došlo k přejmenování této lodě na Veveří. Na hladinu přehrady v modernější podobě vyplula v roce 1993.


poznámka

Vůbec první loď vyrobená pro Brněnskou přehradu přímo v bystrcké loděnici (jejím dřevěném hangáru), byla spuštěna na vodu v dubnu 1950. Plavidlo neslo název Pionýr.
V 80. letech 20. století dosáhla většina velkých, dvoupalubových lodí stáří 30 let. Uvažovalo se o koupi nových plavidel z NDR se spalovacím motorem, nakonec však bylo rozhodnuto o zachování elektrického pohonu a postupné rekonstrukci všech lodí.
První modernizovanou lodí byla loď Moskva. Její rekonstrukce probíhala v letech 1980 a 1981. Naopak poslední dvoupalubovou lodí, která se dočkala rekonstrukce, byl právě Kyjev.




MJ, Jis


Aktualizováno: 29. 06. 2018