Zahájení testovacího provozu myčky kolejových vozidel

24. 2. 2010


charakteristika

První vlakovou soupravou, která vjela v rámci testovacího provozu do myčky kolejových vozidel na vznikajícím odstavném nádraží v Brně, byla třívozová jednotka Regionova Trio.
V České republice jsou zatím v provozu tři myčky kolejových vozidel, v Praze, Hradci Králové a Bohumíně. Brněnská myčka vznikla v rámci stavby odstavného nádraží, jejímž investorem je stát prostřednictvím své organizace Správa železniční dopravní cesty. Dodávku celého zařízení zastřešuje společnost Ekoterm.


zajímavosti

Programátoři začali nastavovat software 24. února pro čištění těchto vlaků, poté v dalších dnech pro další typy železničních souprav, vagónů a lokomotiv. V plném provozu by měla být brněnská myčka (po Bohumínu druhá na Moravě) od června 2010.


poznámka

Brněnská myčka je ekonomická i šetrná k životnímu prostředí. V maximální míře využívá dešťovou vodu, kterou upraví a smísí s prostředky na očistu vozů. Po použití vodu opět vyčistí, znovu využije, nebo voda odteče do kanalizace, kam přijde jen čistá voda. Z „vlakové špíny“ vytvoří speciální lis vločky, které se budou likvidovat podle předpisů.
Do myčky o délce 205 metrů naráz vjede 7 vagónů a při plném provozu se jich vyčistí 200 za 24 hodin. Vozy při vjezdu do myčky speciální zařízení rozmrazí nebo naopak zchladí na optimální teplotu.
Podle stupně a charakteru znečištění obsluha zvolí jeden z deseti programů a dva portálové kartáče začnou pracovat. Při výjezdu z myčky vozy osuší dva fukary. Náklady na stavbu myčky dosáhly 300 milionů korun.




události

25. 5. 2010
Dokončení odstavného nádraží v Horních Heršpicích


městská část

Menš


Aktualizováno: 25. 06. 2018