Přeprava lodí z Pisárek do přístaviště na Kníničské přehradě
1946
Přeprava byla velmi dobře zorganizována za pomoci nevšedních dopravních prostředků, ale také mnoha vojáků na jaře 1946.
Lodě Morava a Brno poté, co byly důkladně opraveny a natřeny, byly přeloženy z kolejových podvozků na silniční podvalníky Pullmaer a takto dopraveny elektrickou tramvajovou lokomotivou do prostoru před dnešní ulici Lipová. Tam došlo k jejich přesunu na silnici. Mimo prostor kolejí vystřídala lokomotivu dvojice tanků typu Cromwell.
Celý konvoj se vydal z Pisárek po trase ulicí Hlinky, tehdy úzkou ulicí Kamenomlýnskou do Žabovřesk na dnešní ulici Horovou, dále do kopce na Štursovu a klesáním Hlavní ulicí do Komína. Z Komína pokračoval konvoj dnešní ulicí Branka kolem kamenolomu do Bystrce, okolo dnešní ZOO do nových Kníniček, stoupáním k restauraci, kde se konvoj stočil doleva a klesal k přehradní hrázi. Po překonání tohoto místa se již ocitl v prostorách přístaviště na břehu Kníničské přehrady. Lodě tak byly nachystány ke křtu a k zahájení osobní lodní dopravy, ke kterému došlo 5. května 1946.
Ostatní literatura
25. 8. 1961
Na Brněnské přehradě spuštěna devátá loď Kyjev
23. 6. 1956
Spuštění lodi Bratislava na vodu a její křest
17. 4. 1952
Spuštění lodi Mír na vodu a její křest
14. 4. 1950
Spuštění lodi Pionýr na vodu a její křest
11. 6. 1949
Spuštění lodi Úderník na vodu a její křest
další události (2)...
MJ
Máte více informací?
Napište nám, prosím. Děkujeme.