Otevření Telekomunikačního centra neslyšících
21. 2. 2011
2b
10.30 hodin, podkroví budovy
Brno
jediné centrum svého druhu
Nové telekomunikační centrum má přispět k odstranění bariéry při dorozumívání se sluchově postiženými lidmi.
Vzniku Telekomunikačního centra neslyšících pomohl projekt Minimalizace komunikační bariéry při vstupu neslyšících na trh práce.
Pavel Löffelmann, vedoucí manažer projektu Minimalizace komunikační bariéry při vstupu neslyšících na trh práce,
Ladislav Bojar, prezident České unie neslyšících,
Jana Bohuňovská, náměstkyně primátora města Brna
Telekomunikační centrum se zatím nachází jen v několika málo městech České republiky.
Nová služba a čtyři operátoři, kteří ji zatím jen v pracovních dnech obhospodařují, je k dispozici každému. Moderní technologie dokáže propojit většinu současných komunikačních kanálů – mobilní i pevné telefony, faxy, internetovou telefonii, psací telefony. Zajistí však i on-line tlumočení do znakového jazyka.
Pokud se chce telefonicky spojit slyšící s neslyšícím, zavolá na mobilní nebo pevné číslo centra, kde si hovor převezme operátor. Ten se textovou formou spojí s psacím telefonem neslyšícího. Neslyšící zareaguje svým psacím telefonem, či jiným typem komunikačního kanálu a obdržený text operátor odhovoří zpět do telefonu k uchu slyšícího. Hovory nejsou nijak zaznamenávány, služba je diskrétní.
Slyšící, který chce centra služeb využít, musí zatím znát konkrétního neslyšícího, s nímž chce být spojen. Databáze, která by sdružovala neslyšící podle profesí nebo nějakých kritérií, totiž zatím neexistuje.
Služba je výhodná pro neslyšící řemeslníky či podnikatele, kteří se potřebují rychle spojit se svými zákazníky, například kvůli změně termínu. Naopak slyšící, který by rád nějakých služeb neslyšících řemeslníků nebo podnikatelů využil, se i přes absenci jejich databáze může obrátit na operátory centra.
Jis
Máte více informací?
Napište nám, prosím. Děkujeme.