Internetová encyklopedie dějin Brna

Počátek stavby trati Masarykova okruhu

Počátek stavby trati Masarykova okruhu


  • 10. 4. 1930 


  • místo

    Masarykův okruh

  • nej...

    Československo
    jedná se o výstavbu první silnice s bezprašným povrchem a klopenými zatáčkami


  • charakteristika

    Téměř 30 km muselo být povrchově vybudováno zcela nově a k tomu ještě bylo potřeba postavit tři zatáčky u Ostrovačic úplně z gruntu.
    Na stavbě pracovalo denně 400–600 lidí a pohyb a přesuny materiálů a jejich zabudování představovalo více jak 7000 vagónů substrátu.
    Bezprašný povrch tvořil střídavě asfalt, beton a drobná kostka. Kolem vozovky byly čištěny a hloubeny příkopy a v těsné blízkosti silnice byl mýcen lesní porost.
    Okruh měřil 29,142 km, měl výškový rozdíl 240 m, nejvyšší stoupání dosahovalo 7,0° a nejprudší klesání 9,5°. Nejvyšší bod trati ležel kilometr pod Ostrovačickými serpentinami na 14,08 km délky okruhu od startu, nejnižší bod byl v Pisárkách 3,6 km délky od startu. Okruh měl 60 levých a 68 pravých zatáček.


  • prameny, literatura


  • události

    28. 9. 1930
    První ročník automobilových závodů Masarykův okruh


  • stavby

    Automotodrom Grand Prix Brno


  • autor

    MJ


Aktualizováno: 05. 04. 2019