Počátek stavby trati Masarykova okruhu
10. 4. 1930
Žebětín
Československo
jedná se o výstavbu první silnice s bezprašným povrchem a klopenými zatáčkami
Téměř 30 km muselo být povrchově vybudováno zcela nově a k tomu ještě bylo potřeba postavit tři zatáčky u Ostrovačic úplně z gruntu.
Na stavbě pracovalo denně 400–600 lidí a pohyb a přesuny materiálů a jejich zabudování představovalo více jak 7000 vagónů substrátu.
Bezprašný povrch tvořil střídavě asfalt, beton a drobná kostka. Kolem vozovky byly čištěny a hloubeny příkopy a v těsné blízkosti silnice byl mýcen lesní porost.
Okruh měřil 29,142 km, měl výškový rozdíl 240 m, nejvyšší stoupání dosahovalo 7,0° a nejprudší klesání 9,5°. Nejvyšší bod trati ležel kilometr pod Ostrovačickými serpentinami na 14,08 km délky okruhu od startu, nejnižší bod byl v Pisárkách 3,6 km délky od startu. Okruh měl 60 levých a 68 pravých zatáček.
Ostatní literatura "Zlaté jubileum Brněnského okruhu Velké ceny ČSSR 1930-1980"
28. 9. 1930
První ročník automobilových závodů Masarykův okruh
MJ
Máte více informací?
Napište nám, prosím. Děkujeme.