První příjezd vlaku do Brna (zkušební jízda Rajhrad - Brno)
11. 11. 1838
brněnské nádraží (Hlavní)
Brno
úplně první příjezd vlaku do Brna
První parní železnice na území dnešní České republiky vedla z Vídně přes Břeclav do Brna.
Při stavbě železnice z Břeclavi do Brna, kterou zajišťovala společnost KFNB, byl jako první hotov úsek z Rajhradu do Brna.
Uvedeného dne se uskutečnily tři zkušební jízdy s lokomotivou Moravia.
Karl Ghega, hlavní inženýr stavby železniční trati
Tato událost se prakticky nepřipomíná, je zastíněna slavnostním příjezdem prvního vlaku z Břeclavi v červenci 1839. O zkušebních jízdách se zmiňují noviny Moravia, číslo 73 z 8. 11. 1838 a číslo 75 z 15. 11. 1838.
Během 3 zkušebních jízd zdolala lokomotiva "Moravia" úsek Rajhrad - Brno za 15, pak za 13 a konečně za 10 minut.
Přibližně po měsíci od zkušební jízdy započaly propagační jízdy mezi Rajhradem a Brnem.
Ostatní literatura "150 let železnice z Brna do Zastávky (Brno – Rosice – Zastávka – Zbýšov)"
2. 3. 1840
Zahájení pravidelné nákladní dopravy na železniční trati z Břeclavi do Brna
7. 7. 1839
Zahájení pravidelné osobní dopravy na železniční trati Vídeň - Břeclav - Brno
15. 12. 1838
Propagační jízdy vlaků z Brna do Rajhradu a zpět
Karl Ghega
osobně řídil lokomotivu při zkušební jízdě
Hlavní nádraží
Nádražní 1/418
nádražní budova se nacházela v jiné poloze, kolmo na kolejiště (hlavové nádraží); v době zkušební jízdy patrně ještě nepostavena
tsch
Máte více informací?
Napište nám, prosím. Děkujeme.