Zahájení pravidelné nákladní dopravy na železniční trati mezi Dolním nádražím a Radlasem (svitavská pobřežní dráha)
10. 1. 1890
brněnské nádraží (Dolní)
Železniční společnost StEG vybudovala pro jízdy svých nákladních vlaků další železniční spojku, a to mezi tratí Dolní (dříve "rosické") nádraží - Černovice a tratí vedoucí z "horního" (dnes Hlavního) nádraží do Zábrdovic.
Odvedením nákladní dopravy z Brna směrem na Českou Třebovou přes Dolní (dříve "rosické") nádraží v roce 1887 se severnímu zhlaví na "horním" (dnes Hlavním) nádraží ulevilo, ale nikoli dostatečně. Byla tudy vedena osobní doprava z Brna směrem na Českou Třebovou, Tišnov, Dolní nádraží (vlaky směr Okříšky, Znojmo a sunuté vlaky směr Kyjov) a dále nákladní doprava z Brna do Tišnova.
A právě nákladní dopravu z Brna do Tišnova se společnost StEG rozhodla rovněž odvést přes Dolní nádraží. Bylo to umožněno stavbou spojky, nazývanou "svitavská pobřežní dráha" vinoucí se podél řeky Svitavy.
Spojka vycházela z tratě Dolní nádraží - Černovice odbočkou situovanou u křížení tratě s ulicí Masnou a na trať "horní" nádraží - Zábrdovice se napojila odbočkou u ulice Radlas.
Ostatní literatura "150 let železnice z Brna do Zastávky (Brno – Rosice – Zastávka – Zbýšov)"
15. 12. 1970
Zahájení pravidelné dopravy na železniční trati mezi Židenicemi a Horními Heršpicemi (nákladní průtah)
27. 5. 1962
Zahájení veškeré pravidelné dopravy na nové železniční trati Brno - Tišnov
21. 12. 1953
Zahájení části pravidelné dopravy na nové železniční trati Brno - Tišnov
10. 10. 1887
Zahájení pravidelné dopravy na železniční trati Brno - Kyjov
25. 8. 1887
Zahájení pravidelné nákladní dopravy na železniční trati mezi Dolním nádražím a Židenicemi
další události (1)...
tsch
Máte více informací?
Napište nám, prosím. Děkujeme.