Internetová encyklopedie dějin Brna

Zahájení pravidelné dopravy na železniční spojce mezi Hlavním nádražím a Černovicemi (komárovská spojka)

Zahájení pravidelné dopravy na železniční spojce mezi Hlavním nádražím a Černovicemi (komárovská spojka)


  • 15. 5. 1927 


  • místo

    brněnská nádraží (Hlavní, Černovice)


  • charakteristika

    "Komárovská spojka", jak je jednokolejná trať mezi "horním" (dnešním Hlavním) nádražím a Černovicemi dodnes nazývána, umožnila poprvé po 40 letech provozování vlaků směr Kyjov a Veselí nad Moravou jejich přivedení na "horní" nádraží bez nutnosti dopravně komplikovaných úvraťových jízd.


  • zajímavosti

    Projekt na stavbu této tratě byl schválen v červnu 1919, ale stavba postupovala jen velmi pomalu. Jednokolejná trať vychází z "horního" (dnes Hlavního) nádraží souběžně s jednokolejnou tratí Brno - Přerov, v Komárově se přimyká k řece Svitavě a směřuje severně k Černovicím.


  • prameny, literatura


  • události

    4. 10. 1996
    Zahájení elektrického provozu na železniční trati z Hlavního nádraží přes Černovice a Slatinu do Holubic 15. 12. 1970
    Zahájení pravidelné dopravy na železniční trati mezi Židenicemi a Horními Heršpicemi (nákladní průtah) 10. 10. 1887
    Zahájení pravidelné dopravy na železniční trati Brno - Kyjov 25. 8. 1887
    Zahájení pravidelné nákladní dopravy na železniční trati mezi Dolním nádražím a Židenicemi


  • stavby

    Hlavní nádraží
    Nádražní 1/418


  • městská část

    Brno-Černovice
    Brno-jih
    Brno-střed


  • autor

    tsch


Aktualizováno: 07. 07. 2018