Zahájení pravidelné dopravy na železniční spojce mezi Hlavním nádražím a Černovicemi (komárovská spojka)

15. 5. 1927


místo

brněnská nádraží (Hlavní, Černovice)


charakteristika

"Komárovská spojka", jak je jednokolejná trať mezi "horním" (dnešním Hlavním) nádražím a Černovicemi dodnes nazývána, umožnila poprvé po 40 letech provozování vlaků směr Kyjov a Veselí nad Moravou jejich přivedení na "horní" nádraží bez nutnosti dopravně komplikovaných úvraťových jízd.


zajímavosti

Projekt na stavbu této tratě byl schválen v červnu 1919, ale stavba postupovala jen velmi pomalu. Jednokolejná trať vychází z "horního" (dnes Hlavního) nádraží souběžně s jednokolejnou tratí Brno - Přerov, v Komárově se přimyká k řece Svitavě a směřuje severně k Černovicím.



události

4. 10. 1996
Zahájení elektrického provozu na železniční trati z Hlavního nádraží přes Černovice a Slatinu do Holubic 15. 12. 1970
Zahájení pravidelné dopravy na železniční trati mezi Židenicemi a Horními Heršpicemi (nákladní průtah) 10. 10. 1887
Zahájení pravidelné dopravy na železniční trati Brno - Kyjov 25. 8. 1887
Zahájení pravidelné nákladní dopravy na železniční trati mezi Dolním nádražím a Židenicemi


stavby

Hlavní nádraží
Nádražní 1/418



tsch


Aktualizováno: 07. 07. 2018