Internetová encyklopedie dějin Brna

Zahájení elektrického provozu na železniční trati z Židenic do Modřic

Zahájení elektrického provozu na železniční trati z Židenic do Modřic


  • 19. 5. 1967 


  • místo

    brněnská nádraží (Hlavní, Horní Heršpice)


  • charakteristika

    Elektrizace železnice ze Židenic přes Hlavní nádraží a Horní Heršpice do Modřic navázala na provoz vlaků s elektrickými hnacími vozidly mezi Havlíčkovým Brodem a Židenicemi.


  • zajímavosti

    Teprve v této etapě se vlaky s elektrickými hnacími vozidly objevily i na Hlavním nádraží.

  • poznámka

    Na elektrizaci úseku Židenice - Hlavní nádraží - Modřice navázalo spuštění elektrického provozu v úseku Modřice - Břeclav dne 12. 9. 1967 a v úseku Břeclav - Bratislava od 10. 11. 1967.
    Tímto okamžikem mohly elektrické lokomotivy dopravovat vlaky na celém vozebním rameni Bratislava - Brno - Havlíčkův Brod - Kutná Hora.


  • prameny, literatura


  • události

    15. 10. 1976
    Zahájení pravidelné dopravy na železniční trati Horní Heršpice - Brno jih - Modřice 30. 10. 1971
    Zahájení elektrického provozu na železniční trati z Židenic do Horních Heršpic (nákladní průtah) 19. 5. 1967
    Zahájení elektrického provozu na železniční trati z Židenic do Modřic 15. 5. 1928
    Zahájení provozu na V. nástupišti Hlavního nádraží 1. 1. 1849
    Zahájení pravidelné dopravy na železniční trati Brno - Česká Třebová
    další události (2)...


  • stavby

    Hlavní nádraží
    Nádražní 1/418


  • autor

    tsch


Aktualizováno: 29. 06. 2018