Zahájení druhé koněspřežné pouliční dráhy v Brně
20. 9. 1877
Královo Pole (Semilasso)–Pisárky
Provozovala ji "Brněnská správa tramwajská", kterou založil ředitel pražské společnosti Bernard Kollmann. Provoz byl jen v letních měsících, v roce 1881 byl pro nerentabilitu zrušen.
starosta dr. Karel van der Strass,
představitelé města a provozující společnosti
Dráha nevyužila dřívější trasy a omezila se pouze na jednu (trasa Královo Pole–Pisárky). Stávající vozy byly nahrazeny třinácti vozy převážně letního typu bez oken. V roce 1877 vlaky jezdily v 4–6 minutových intervalech.
Vozový park v roce 1875 zrušené společnosti "Brünner Tramway Gesellschaft für Personen-und Frachten-Verkehr" byl nepoužitelný, proto byly u neznámých výrobců nakupovány nové vozy.
4. 6. 1876
První (slavnostní) jízda tzv. II. koněspřežné tramvaje v Brně
Karel van der Strass
starosta města Brna
Fl
Máte více informací?
Napište nám, prosím. Děkujeme.