Zahájení provozu trolejbusové dopravy v Brně

30. 7. 1949


místo

hlavní nádraží–Slatina


charakteristika

Původní vozový park čítal 15 trolejbusů Škoda 6Tr 1.

Téhož roku přibyly dvě tratě, jezdily tedy tři linky:
- linka 21: Hlavní nádraží–Slatina (Přemyslovo náměstí)
- linka 22: náměstí Rudé armády (dnes Moravské náměstí)–Královo Pole (6. 11. 1949)
- linka 23: Komárov-Tuřany (31. 12. 1949).

Dále byly zbudovány manipulační tratě pro spojení s tramvajovou vozovnou v Husovicích, kde byly pro trolejbusy adaptovány garáže:
1. ulicemi Svitavskou, Vranovskou, Gottwaldovou (Cejlem), Radlasem, Plynárenskou a Špitálkou
2. ulicemi Čechyňskou a Dornychem
3. ulicemi Jugoslávskou, Merhautovou, tř. Říjnové revoluce (Milady Horákové), Stalinovými sady (Kolištěm) a náměstím Rudé armády (Moravským náměstím).


účastníci

představitelé města,
funkcionáři KSČ, městských pouličních drah, a další


zajímavosti

Projekt zavedení trolejbusové dopravy v Brně byl vypracován již v době 1. republiky pro trať do Štefánikovy čtvrti. Válka však tyto plány zhatila, teprve v roce 1948 začala výstavba tří tratí: do Slatiny, Králova Pole a Tuřan, první trolejbusy dorazily z Plzně do Brna v červnu 1949.




události

2. 5. 1930
Zahájení městské autobusové dopravy v Brně



Fl


Aktualizováno: 29. 07. 2019