prof. PhDr. Miroslav Foret, CSc.
* 20.12.1946 Brno
zakladatel IIMCE v Brně; spoluzakladatel a první rektor Soukromé VŠE ve Znojmě; hudebník
dítě osobnosti: Mirko Foret
Miroslav Terov
česká
ČR
v letech 1965–1970 vystudoval Univerzitu J. E. Purkyně v Brně,
doktorát obdržel na Univerzitě Karlově v Praze,
kandidátskou práci obhájil na Ústavu pro filozofii a sociologií Československé akademie věd v Praze,
habilitoval se na Masarykově univerzitě v Brně,
profesorem managementu byl jmenován na České zemědělské univerzitě v Praze
Píše se o něm v Encyklopedií jazzu a populární hudby (Praha) a v Sociologické encyklopedii. Českou republiku zastupuje v Mezinárodní asociaci veřejného a neziskového marketingu.
Od Komise kongresu USA pro rozvoje malého podnikání ve Střední Evropě obdržel za svoji práci zlatou plaketu a od starosty Znojma čestné uznání za rozvoj Soukromé vysoké školy ekonomické ve Znojmě.
V 90. letech působil na Masarykově univerzitě v Brně, kde vedl Centrum rozvoje malého podnikání financované Kongresem USA a do výuky zaváděl marketingové předměty. Od roku 2000 obdobně vyučoval v Brně na Mendelově univerzitě a na Janáčkově akademii múzických umění. Ve stejné době pomáhal založit ve Znojmě Soukromou vysokou školu ekonomickou, jejímž byl prvním rektorem.
V roce 1994 založil v Brně International Institute for Marketing, Communication and Entrepreneurship (IIMCE). Mimo jiné realizoval pro Magistrát města Brna opakované výzkumy o zdraví a bezpečnosti obyvatel Brna. K nejdůležitějším přínosům IIMCE pro veřejnou správu patřil mezinárodní projekt Komunikující město.
Pod vlivem svého otce se Miroslav Foret již od poloviny 50. let aktivně věnoval populární hudbě. Nejprve jako zpěvák, později zejména jako tenorsaxofonista. V 80. letech hrával i s orchestrem Gustava Broma. O spolupráci s oběma Forety hovořil G. Brom v pořadu Československé televize následovně - viz www.mirko-foret/miroslavforet.cz.
Populární hudbě se věnoval také jako publicista, zejména v brněnských novinách a časopisech. V 80. letech prováděl k této tématice sociologické výzkumy, jejichž výsledky publikoval ve vědeckých časopisech v Československu i v USA. Od poloviny 60. let psal pro Československý rozhlas a Československou televizi v Brně také scénáře hudebních a zábavných pořadů.
Jako autor či spoluautor vydal jak doma, tak v zahraničí na sedm desítek monografií, zejména s problematikou udržitelného marketingového managementu, marketingového výzkumu a marketingové komunikace.
Své vlastní skladby podepisovat pseudonymem Miroslav Terov. Ve studiích Československého rozhlasu v Brně je nahrály zejména orchestry G. Broma i samotného brněnského rozhlasu. Mnohé snímky byly vydány na dvou CD, první realizovaly Brněnské veletrhy a výstavy a druhé Hotel Holiday Inn Brno.
Gustav Brom
spolupráce
ZuHo, LucKub
Máte více informací?
Napište nám, prosím. Děkujeme.