Křest lodi Dallas a zahájení 66. plavební sezony na Brněnské přehradě
14. 4. 2012
Kapitáni všech lodí brněnského Dopravního podniku slavnostně nastoupili do řady v čele s vedoucím lodní dopravy Martinem Ederem. Ten podal hlášení o stavu flotily, ozvala se znělka brněnských lodníků v podání jazzmana Jaromíra Hniličky a opat Lukáš Evžen Martinec požehnal nové lodi Dallas.
Na konci ceremoniálu brněnský primátor Roman Onderka hodil na trup lodi lahev sektu. Roztříštila se hned na první pokus.
Roman Onderka, primátor města Brna,
Martin Eder, vedoucí brněnské lodní dopravy,
Lukáš Evžen Martinec, starobrněnský opat
Nová loď Dallas stála 17 milionů korun.
Původní loď Dallas s kapacitou 350 osob vznikla v letech 1955 a nesla název Moskva. Název byl změněn v roce 1992 podle partnerského města Brna.
V roce 2013 z původní flotily zůstal pouze historický parník Dallas (naposledy vyplul v roce 2011) a notně přestavěná malá loď Brno. DPMB chtěl parník prodat (podobně učinil v případě jiných lodí, z nichž se staly restaurace), ale za dvoupodlažní loď se postavili lidé z okolí přehrady a někteří zaměstnanci dopravního podniku. Navrhli, aby se parník stal památkou. S tím nesouhlasí dopravní podnik (argumentuje zvýšenými náklady na provozování takové památky), naopak PÚ v Brně s tímto krokem souhlasí, protože Dallas má ještě stále mnoho částí z doby výroby, kdy k jeho sestavení brněnští dopraváci používali mimo jiné díly ze starých tramvají. Všechny lodě měly elektrický pohon, lodní šroub Dallasu tehdy dostal napojení na tramvajový motor, zásobovaný elektřinou z akumulátorů v podpalubí. Rozhodnutí o osudu lodi tak má v rukou Ministerstvo kultury ČR.
21. 4. 2012
Slavnostní křest lodi Stuttgart
Roman Onderka
primátor města Brna
MJ
Máte více informací?
Napište nám, prosím. Děkujeme.