Zahájení pravidelné nákladní dopravy na železniční trati mezi Dolním nádražím a Židenicemi
25. 8. 1887
brněnská nádraží (Dolní, Černovice, Židenice)
Železniční společnost StEG vybudovala pro jízdy svých nákladních vlaků železniční spojku mezi Dolním (dříve "rosickým") nádražím a Židenicemi, kde vznikla odbočka.
Severní zhlaví na "horním" (dnes Hlavním) nádraží bylo od roku 1885 značně přetěžováno - jezdily po nich vlaky z Brna směr Česká Třebová, Tišnov a nově se sem chystala společnost StEG přivést ještě vlaky od Kyjova.
Proto vznikl projekt odvedení nákladní dopravy z Dolního nádraží směr Česká Třebová po nové spojce z Dolního nádraží do Židenic, kde se spojka připojila odbočkou k trati Brno - Česká Třebová.
Železniční spojka z Dolního nádraží do Židenic byla budována ve stejné době jako trať do Kyjova, provoz na spojce však byl zahájen 25. 8. 1887, tedy cca o měsíc a půl dříve než na trati do Kyjova.
Na spojce se nacházely dvě odbočky. První v Černovicích, odkud odbočovala trať do Kyjova a druhá v Židenicích, kde se spojka připojovala k trati vedoucí z Brna ("horního" nádraží) do České Třebové.
Ostatní literatura "150 let železnice z Brna do Zastávky (Brno – Rosice – Zastávka – Zbýšov)"
15. 12. 1970
Zahájení pravidelné dopravy na železniční trati mezi Židenicemi a Horními Heršpicemi (nákladní průtah)
29. 5. 1960
Zahájení pravidelné dopravy na přeložce železniční trati mezi Židenicemi a Maloměřicemi
16. 9. 1944
Zahájení pravidelné dopravy na železniční spojce mezi Černovicemi a Židenicemi
15. 5. 1927
Zahájení pravidelné dopravy na železniční spojce mezi Hlavním nádražím a Černovicemi (komárovská spojka)
10. 1. 1890
Zahájení pravidelné nákladní dopravy na železniční trati mezi Dolním nádražím a Radlasem (svitavská pobřežní dráha)
další události (2)...
tsch
Máte více informací?
Napište nám, prosím. Děkujeme.