Internetová encyklopedie dějin Brna

Zahájení pravidelné dopravy na přeložce železniční trati mezi Židenicemi a Maloměřicemi

Zahájení pravidelné dopravy na přeložce železniční trati mezi Židenicemi a Maloměřicemi


  • 29. 5. 1960 


  • místo

    brněnská nádraží (Židenice, Obřany, Maloměřice)


  • charakteristika

    Železniční trať z Brna do České Třebová byla v úseku mezi Židenicemi a Maloměřicemi přeložena východněji, kolem nově budované železniční stanice v Maloměřicích.


  • zajímavosti

    Železniční trať vedla původně blíže Baarovu nábřeží, ve stopě ulice Vrbí a podél ulice Babická.
    V části zrušené trati je dodnes patrný násep a část trati je využívána jako vlečka cementárny v Maloměřicích.

  • poznámka

    Změna vedení "českotřebovské" tratě souvisela s celkovou změnou vedení železničních tratí v souvislosti s výstavbou nové železniční stanice v Maloměřicích a novým vedením tratě z Brna na Tišnov.
    Traťové koleje mezi Židenicemi a Maloměřicemi byly vybudovány v letech 1957 až 1960.


  • prameny, literatura


  • události

    21. 1. 1999
    Zahájení elektrického provozu na železniční trati z Židenic do České Třebové 27. 5. 1962
    Zahájení veškeré pravidelné dopravy na nové železniční trati Brno - Tišnov 21. 12. 1953
    Zahájení části pravidelné dopravy na nové železniční trati Brno - Tišnov 25. 8. 1887
    Zahájení pravidelné nákladní dopravy na železniční trati mezi Dolním nádražím a Židenicemi 1. 1. 1849
    Zahájení pravidelné dopravy na železniční trati Brno - Česká Třebová


  • městská část

    Brno-Maloměřice a Obřany
    Brno-Židenice


  • autor

    tsch


Aktualizováno: 29. 06. 2018