Zahájení elektrického provozu na železniční trati z Židenic do České Třebové
21. 1. 1999
brněnská nádraží (Židenice, Maloměřice)
V rámci modernizace železničního koridoru Děčín - Praha - Břeclav se trať z Brna do České Třebové dočkala elektrického provozu.
Slavnostní vlak s elektrickou lokomotivou 362.120 byl vypraven ve čtvrtek 21. 1. 1999.
Pravidelný provoz elektrických vlaků byl zahájen v neděli 24. 1. 1999.
Vláda ČR vydala 16. 2. 1994 usnesení o modernizaci tranzitního železničního koridoru Děčín - Praha - Břeclav.
Práce na optimalizaci trati z Brna do České Třebové se rozběhly v březnu 1996, a to nejprve v úseku Brno - Skalice nad Svitavou. Tento úsek byl hotov v červenci 1998. V červenci 1996 byla zahájena stavba v úseku Skalice nad Svitavou - Česká Třebová a dokončena v prosinci 1998.
29. 5. 1960
Zahájení pravidelné dopravy na přeložce železniční trati mezi Židenicemi a Maloměřicemi
1. 1. 1849
Zahájení pravidelné dopravy na železniční trati Brno - Česká Třebová
tsch
Máte více informací?
Napište nám, prosím. Děkujeme.