Zahájení elektrického provozu na železniční trati z Židenic do České Třebové

21. 1. 1999


místo

brněnská nádraží (Židenice, Maloměřice)


charakteristika

V rámci modernizace železničního koridoru Děčín - Praha - Břeclav se trať z Brna do České Třebové dočkala elektrického provozu.


zajímavosti

Slavnostní vlak s elektrickou lokomotivou 362.120 byl vypraven ve čtvrtek 21. 1. 1999.
Pravidelný provoz elektrických vlaků byl zahájen v neděli 24. 1. 1999.


poznámka

Vláda ČR vydala 16. 2. 1994 usnesení o modernizaci tranzitního železničního koridoru Děčín - Praha - Břeclav.
Práce na optimalizaci trati z Brna do České Třebové se rozběhly v březnu 1996, a to nejprve v úseku Brno - Skalice nad Svitavou. Tento úsek byl hotov v červenci 1998. V červenci 1996 byla zahájena stavba v úseku Skalice nad Svitavou - Česká Třebová a dokončena v prosinci 1998.



události

29. 5. 1960
Zahájení pravidelné dopravy na přeložce železniční trati mezi Židenicemi a Maloměřicemi 1. 1. 1849
Zahájení pravidelné dopravy na železniční trati Brno - Česká Třebová



tsch


Aktualizováno: 27. 06. 2018